سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بک لینک چیست

بک لینک لینکی است که زمانی ایجاد می شود که یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک می دهد. به بک لینک ها «لینک های ورودی» یا «لینک های ورودی» نیز گفته می شود. بک لینک ها برای سئو مهم هستند.

یکی از روش های بازاریابی محتوا نیز خرید رپورتاژ با قیمت مناسب می باشد که بتوانید از سایت های خوب و سایت های متوسط و دارای قدرت خوب بک لینک بگیرید.

 

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک ها به ویژه برای سئو ارزشمند هستند زیرا نشان دهنده یک "رای اعتماد" از یک سایت به سایت دیگر هستند.

در اصل، بک لینک ها به وب سایت شما سیگنالی به موتورهای جستجو هستند که دیگران برای محتوای شما تضمین می کنند. اگر بسیاری از سایت‌ها به یک صفحه وب یا وب‌سایت مشابه پیوند داشته باشند، موتورهای جستجو می‌توانند استنباط کنند که محتوا ارزش پیوند دادن به آن را دارد و بنابراین ارزش ظاهر شدن در SERP را دارد. بنابراین، کسب این بک لینک ها می تواند تاثیر مثبتی بر موقعیت رتبه بندی سایت یا دیده شدن جستجو داشته باشد.

 

کسب درآمد و بک لینک دادن

کسب بک لینک جزء ضروری سئوی خارج از سایت است. فرآیند به دست آوردن این لینک ها به کسب لینک یا لینک بیلدینگ معروف است.

برخی از بک لینک ها ذاتا ارزشمندتر از بقیه هستند. بک لینک های دنبال شده از سایت های قابل اعتماد، محبوب و با اعتبار بالا، مطلوب ترین بک لینک ها برای کسب در نظر گرفته می شوند، در حالی که بک لینک های سایت های کم اعتبار و بالقوه هرزنامه معمولاً در انتهای دیگر طیف قرار دارند. اینکه آیا یک پیوند دنبال می شود یا نه (یعنی اینکه آیا مالک سایت به طور خاص به موتورهای جستجو دستور می دهد که ارزش پیوند را پاس کنند یا نه) مطمئناً مرتبط است، اما ارزش پیوندهای nofollow را کاملاً کاهش ندهید. حتی ذکر شدن در وب سایت های با کیفیت بالا می تواند به برند شما رونق بخشد.

همانطور که برخی از بک لینک هایی که کسب می کنید ارزش بیشتری نسبت به سایرین دارند، لینک هایی که به سایت های دیگر ایجاد می کنید نیز از نظر ارزش متفاوت هستند. هنگام پیوند دادن به یک سایت خارجی، انتخاب‌هایی که در رابطه با صفحه‌ای که از آن پیوند می‌دهید (معتبر بودن صفحه، محتوا، دسترس‌پذیری موتور جستجو و غیره) متن لنگر مورد استفاده شما، چه انتخاب کنید که پیوند را دنبال کنید یا نه، انتخاب می‌کنید. و هر متا تگ دیگر مرتبط با صفحه پیوند می تواند تأثیر زیادی بر ارزشی که شما ارائه می دهید داشته باشد.

 

چرا بک لینک؟

  • شناخت برند / قرار گرفتن در معرض

هنگامی که مردم در حال خواندن مطالب آنلاین هستند، ابتدا لینک ها را متوجه می شوند. اگر ببینند که وب سایت شما بارها و بارها در یک مقاله ذکر شده است، برند شما به طور خودکار با موضوع مقاله در ذهن افراد مرتبط می شود. روشی که موتورهای جستجو لینک‌های سایت شما را تشخیص می‌دهند و نشان می‌دهند که سایت شما اطلاعات مفیدی دارد، مصرف‌کنندگان نیز آن را می‌بینند و نشان می‌دهد که به برند شما علاقه نشان می‌دهند.

  • رهبر/روابط جدید

داشتن بک لینک های زیاد می تواند شما را وادار به ایجاد دوستان جدید، رهبری و حفظ رابطه با مشتریان خود کند. وقتی شخصی یک پست خوب را می‌خواند و یک بک لینک را می‌بیند که به منبع اشاره می‌کند، احتمال زیادی وجود دارد که روی پیوند کلیک کند تا اطلاعات بیشتری در مورد اینکه آن مقاله از چه کسی و از کجا بوده است. اگر آن شخص واقعاً از پست شما لذت برد، ممکن است شما را در رسانه های اجتماعی دنبال کند. یک لینک ساده می تواند بدون کمک رتبه بندی موتورهای جستجو، مشتریان را به وب سایت شما بیاورد.

  • ترویج

بک لینک ها راهی برای تبلیغ وب سایت یا محصولات شما از طریق اظهار نظر در سایت های معتبر و به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی هستند. اگر صفحاتی که می‌خواهید رتبه‌بندی کنید، محتوای ضعیف/پایه دارند، تلاش برای رتبه‌بندی بالاتر در موتورهای جستجو برای شما سخت خواهد بود.

  • ترافیک ارجاعی

حتی اگر بیشتر ترافیک از موتورهای جستجو می آید، برخی از آنها از ارجاعات می آیند. ترافیک ارجاع به این معنی است که افراد روی پیوندهای درون محتوا کلیک می کنند و به محتوای پیوند داده شده منتقل می شوند. بیشتر اوقات، ترافیک ارجاع هدفمند است و نرخ پرش پایینی دارد.

  • رتبه بندی ارگانیک

نتایج جستجوی ارگانیک نتایجی هستند که دارای کلمات کلیدی مرتبط با عبارت جستجوی اصلی هستند. در مقایسه با نتایج غیر ارگانیک که تبلیغات پرداخت به ازای کلیک هستند. بک لینک به رتبه بندی موتورهای جستجو کمک می کند. اگر پست شما از وب سایت های دیگر لینک دریافت می کند، در موتورهای جستجو رتبه بالاتری خواهد داشت.

 

تحقیق بک لینک رقابتی

کسب بک لینک می تواند زمان بر باشد. سایت‌های جدید یا آن‌هایی که ردپای کلمه کلیدی خود را گسترش می‌دهند ممکن است بدانند وقتی صحبت از لینک‌سازی به میان می‌آید، از کجا شروع کنند. اینجاست که تحقیقات بک لینک رقابتی وارد می شود: با بررسی نمایه بک لینک (مجموعه ای از صفحات و دامنه های لینک شده به یک وب سایت) به رقیبی که در حال حاضر رتبه خوبی برای کلمات کلیدی هدف شما داشته است، می توانید بینشی در مورد لینک بیلدینگ به دست آورید که ممکن است به آنها کمک کرده باشد. . یک ابزار بک لینک مانند Link Explorer از سایت ماز می تواند به کشف این پیوندها کمک کند تا بتوانید آن دامنه ها را در کمپین های لینک بیلدینگ خود هدف قرار دهید.

 

https://moz.com/learn/seo/backlinks

https://www.twinword.com/blog/backlinks-affect-seo-ranking/