سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ویژگی های تبلیغات خوب چیست؟

ما به عنوان بازاریاب ، زمان زیادی را صرف تجزیه و تحلیل جزئیات هر کمپین تبلیغاتی می کنیم. اما مرور اصول اولیه هرگز ضرری ندارد. نگاهی به اصول اولیه نحوه عملکرد یک کمپین می تواند به تولید ایده های جدید و پیشرفت خلاقیت شما کمک کند.

اعم از تبلیغات سنتی یا رسانه های دیجیتال ، حقیقت این است که همه کمپین های تبلیغاتی دارای تعدادی ویژگی مشترک هستند. بیایید 10 ویژگی مهم تبلیغات موثر را بررسی کنیم.

 

چه چیزی باعث تبلیغ خوب می شود؟

به عنوان مصرف کننده ، همه ما سهم عادلانه خود را از تبلیغاتی که ما را شگفت زده می کند و تبلیغاتی که به خوبی از بین می روند ، مشاهده کرده ایم. بنابراین چه چیزی باعث تبلیغات خوب می شود؟ 10 ویژگی وجود دارد که باعث ایجاد یک تبلیغ یا کمپین قوی می شود:

  • تبلیغاتی است
  • قانع کننده است 
  • این بخشی از یک استراتژی بازاریابی کلی است
  • هدف گذاری شده است
  • این یک سرمایه گذاری است
  • اصلی هست
  • خلاقانه است
  • سازگار است
  • شخصی سازی شده است
  • اخلاقی است

 

تبلیغاتی است 

در اصل ، تبلیغات نوعی ارتباط است که هدف آن تبلیغ یک محصول یا خدمات و تشویق فروش است. طبیعتاً تبلیغات خوب تبلیغاتی است.

در حالی که برخی ممکن است از تبلیغات به عنوان "تبلیغات" یاد کنند ، اما در واقع دو مفهوم جداگانه هستند که باید از هم تفکیک شوند. تبلیغات به دنبال تأثیرگذاری بر ایدئولوژی و طرز فکر مردم است ، در حالی که تبلیغات بر تأثیرگذاری بر عادات خرید تمرکز دارد. یک تبلیغ خوب ماهیت تبلیغاتی دارد ، اگرچه این تبلیغات می تواند کم و بیش ظریف باشد.

 

متقاعد کننده است

برای دستیابی به هدف اصلی خود (افزایش فروش یک محصول یا خدمات خاص) ، تبلیغات م mustثر باید مصرف کنندگان را متقاعد کند که یک محصول یا خدمات خاص بهتر از رقابت است. تبلیغات متقاعد کننده اطمینان می دهد که یک محصول می تواند نیاز مصرف کننده را برطرف کرده یا به نحوی زندگی او را بهبود بخشد.

تبلیغات از منابع مختلفی مانند جذب احساسات مصرف کنندگان ، جلب اعتماد آنها با استدلال های اقتدار یا استفاده از دلایل منطقی برای توجیه خرید یک محصول استفاده می کند. آن درس های مربوط به اخلاق ، آسیب شناسی و آرم های دبیرستان را به خاطر دارید؟ تبلیغات مctiveثر از این ابزارها همیشه استفاده می کند.

این را می توان در تمام کمپین هایی که De Beers در طول سالها راه اندازی کرده است مشاهده کرد که در آن مردم را متقاعد کرد که حلقه های الماس برای نامزدی ضروری هستند.

 

این بخشی از یک استراتژی بازاریابی کلی است

قابل مشاهده ترین جنبه تبلیغات بدون شک ویژگی های خلاقانه (مانند تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات در رسانه های اجتماعی) است ، اما در پشت یک کمپین نیز استراتژی زیادی وجود دارد. تبلیغات همیشه به یک هدف بازاریابی خاص که مطابق با علایق جهانی نام تجاری یا شرکت باشد پاسخ می دهد. بنابراین ، یک استراتژی تبلیغاتی قوی باید در برنامه بازاریابی عمومی ، مانند کمپین Just Do It نایک ، تنظیم شود.

 

هدفمند است

در گذشته ، تبلیغات به رسانه های جمعی مانند رادیو و تلویزیون متکی بود تا بتواند تا حد ممکن مخاطب را جذب کند. تبلیغات م inثر در دنیای امروز نیازمند مخاطبان بسیار هدفمند و دسته بندی شده است.

هر مارک دارای یک شخصیت خریدار یا مشخصات مشتری ایده آل است که سعی در جذب آن دارد. هرچه تمرکز تبلیغات شما بر روی مخاطبان خاصی باشد ، می تواند موثرتر باشد. محتوای پیام های تبلیغاتی شما باید به گونه ای طراحی شود که بتواند احساسات و نیازهای مخاطبان را جلب کند. اگر تبلیغات سعی در جلب نظر افراد خاصی نداشته باشند ، کار نمی کنند.

 

این یک سرمایه گذاری است

کمپین های تبلیغاتی نیاز به سرمایه گذاری زمان ، منابع و البته پول دارند. به طور کلی ، کانال صادر کننده تبلیغات مبلغ مشخصی را در ازای انتشار آن دریافت می کند.

یک کمپین تبلیغاتی خوب سود شرکت را افزایش می دهد و این باید از هزینه سرمایه گذاری فراتر رود. برای درک رابطه بین هزینه ها ، تبلیغ کنندگان ROI کمپین (بازگشت سرمایه) را اندازه گیری می کنند. ROI مثبت نشان می دهد که کمپین تبلیغاتی موفق بوده است.

 

اصل است

بر هیچ کس پوشیده نیست که تبلیغات از اشباع بازار رنج می برد. مصرف کنندگان روزانه در معرض صدها تبلیغ در قالب های مختلف قرار می گیرند و اکثر آنها حتی به آنها توجه نمی کنند. بنابراین ، تبلیغات م byثر با استفاده از قالب ها و منابع غیرمنتظره از رقبا متمایز می شود. شما می توانید توجه کاربر را با تأکید بر تازگی محصول یا خدمات خود ، ارائه پیشنهادات عالی یا انجام کاری کاملاً خارج از جعبه ، مانند کمپین کوکاکولا "اشتراک یک کوکا" جلب کنید.

 

خلاق است

ویدئوهایی که داستان می گویند ، تصاویر تکان دهنده ، سخنرانی های فراموش نشدنی ، صدای جنجالی جذاب و غیره. بهترین تبلیغات خلاقانه کاربران را غافلگیر می کند ، آنها را به حرکت در می آورد و فوراً به یاد ماندنی می شوند ، در حالی که به اصول برند وفادار هستند. یک مثال عالی در این زمینه تبلیغات ویروسی Old Spice است ، The Man Your Man Could Like Like.

 

سازگار است

تبلیغات واقعاً عالی با هسته نام تجاری و ارزشهای مرتبط با آن سازگار است. به طور کلی ، یک آگهی نمی تواند به این هدف برسد ، به ویژه در محیطی که همانند تبلیغات کنونی اشباع شده است. بنابراین ، یک جنبه کلیدی تبلیغات ، ثبات است.

در حالت ایده آل ، هر مصرف کننده در بین مخاطبان هدف بای تأثیر کافی برای به خاطر سپردن نام تجاری و پیام آن را دریافت کند ، اما نه آنقدر که آزاردهنده یا اشباع شود. همچنین جالب است در نظر بگیریم که تأثیرات را می توان از طریق یک رسانه تکرار کرد (به عنوان مثال ، تماشای چندین بار تبلیغات تلویزیونی یکسان) یا انتقال یک پیام با تطبیق آن با کانال های مختلف (تبلیغات چند کانالی یا چند کانالی).

 

شخصی سازی شده است

شخصی سازی یک روند فزاینده مهم در دوران اخیر است و از همیشه آسان تر می شود. تبلیغات واقعاً موثر به طور فزاینده ای با ویژگی ها و نیازهای یک کاربر خاص شخصی سازی می شود. به عنوان مثال ، ایمیل هایی با محتوای شخصی مانند موارد زیر توسط Sephora. این نوع ایمیل ها زمانی فعال می شوند که کاربر عملی خاص را انجام دهد ، مثال خوبی از نحوه استفاده از آن در تبلیغات است. بازاریابی مجدد یکی دیگر از کاربردهای عالی تبلیغات شخصی به ویژه برای تجارت الکترونیک یا فروشگاه های خرده فروشی است.

 

اخلاقی است

به دلیل قدرت متقاعد کننده ، تبلیغات باید کنترل شوند تا از اطلاعات گمراه کننده یا کمپین های غیراخلاقی جلوگیری شود. در حالی که چندین نهاد عمومی وجود دارد که جنبه های اخلاقی تبلیغات را تنظیم می کنند ، همچنین ضروری است که تبلیغ کنندگان و آژانس ها مسئولیت خود را بر عهده بگیرند. در نهایت ، تبلیغات صادقانه و پاک ارزشهای تبلیغ کننده را منعکس می کند ، به بهبود تصویر یک نام تجاری کمک می کند و در بلند مدت سودمند است.

 

استراتژی بازاریابی چیست؟

استراتژی بازاریابی برنامه بازی کسب و کار شما برای یافتن مخاطبان مورد نظر شما - کسانی که مشتریان بالقوه شما هستند - و تبدیل آنها به چنین مخاطبی است.

یک استراتژی بازاریابی همچنین باید از پیشنهاد ارزشمند کسب و کار شما پشتیبانی کند و بیان کند که چرا شما انتخاب بهتری نسبت به رقبای خود هستید.

وقتی صحبت از استراتژی بازاریابی شما می شود ، سازماندهی آن بسیار مهم است.

در واقع ، بازاریابان سازمان یافته 397? بیشتر از احتمال موفقیت و بازاریابان تعیین کننده هدف 376? بیشتر از موفقیت-هر دو شیوه بخشی طبیعی از ایجاد یک استراتژی بازاریابی است.

الگوی استراتژی بازاریابی ما به رهبران بازاریابی اجازه می دهد تا کمپین ها را بر اساس بخش یا هدف - از جمله عناصر مهم مانند خلاصه پروژه ، وضعیت ، اولویت و جدول زمانی - به راحتی پیگیری کنند.

 

موثرترین استراتژی های بازاریابی چیست؟

پس از تعریف استراتژی بازاریابی کلی خود ، انجام تجزیه و تحلیل SWOT و تنظیم برنامه و بودجه کلی بازاریابی ، بیایید به استراتژی های مختلف بازاریابی که می توانید در حمایت از اهداف خود استفاده کنید ، بپردازیم.

 

استراتژی بازاریابی دیجیتال

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال شامل تمام بسترهای بازاریابی دیجیتال ، از جمله پرداخت به ازای کلیک (PPC) ، بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) ، رسانه های اجتماعی پولی و ارگانیک ، ایمیل ، پست های وبلاگ ، صفحات وب و موارد دیگر است.

این اغلب برای همه کارهایی که کسب و کار شما به صورت آنلاین در حمایت از تلاش های بازاریابی انجام می دهد ، همه چیز را جذب می کند و فعالیتهایی مانند رویدادهای حضوری ، مطالب فروش چاپی ، تبلیغات شرکت و خرید رسانه های خارج از خانه مانند بیلبوردها و سایر انواع تبلیغات را شامل نمی شود.

برای برنامه ریزی دقیق و اجرای یک برنامه بازاریابی دیجیتال در حمایت از استراتژی خود ، باید وضعیت کمپین های مختلف ، سیستم عامل های مورد استفاده برای اجرا و ذینفعان مختلف را ردیابی کنید.

 

استراتژی بازاریابی محتوا

یک استراتژی بازاریابی محتوا ارتباط تنگاتنگی با بازاریابی ورودی دارد و فرایند ایجاد دارایی های باکیفیت (قطعات محتوا) برای مخاطبان هدف مربوطه است تا آنها را به سمت قیف خرید حرکت دهد.

تقویم های محتوا هسته اصلی یک استراتژی بازاریابی محتوا هستند که به بازاریابان در برنامه ریزی ، اجرا و انتشار انواع مختلف محتوا برای حمایت از این هدف کمک می کند.

تقویم محتوا معمولاً بر اساس ماه تنظیم می شود و شامل وضعیت ، ذینفعان ، مخاطبان و پیوند نهایی انتشار هر دارایی - و همچنین هر چیز دیگری است که ممکن است سازمان شما برای ردیابی نیاز داشته باشد.

 

استراتژی وبلاگ نویسی

بخشی از استراتژی بازاریابی محتوایی شما به احتمال زیاد اجرای یک وبلاگ است. برنامه های وبلاگ خود را با یک الگوی ردیابی که نوع محتوا ، دسته ، مرحله ایجاد ، تاریخ انتشار و موارد دیگر را در بر می گیرد ، اجرا کنید.

اگر بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) بخش مهمی از استراتژی وبلاگ نویسی شما است ، قالب ما تنظیم شده است تا مطمئن شوید که آیا دارایی های شما قبل از شروع به اهداف SEO شما به آنها رسیده است یا خیر.

 

ویژگی های درج آگهی در سایت آگهی

  • اگر سایت برای محصول یا خدمات خود ندارید برای این کار می توانید از این نوع سایت ها با بازدهی بالا استفاده کنید.
  • حتی اگر سایت دارید در این سایت ها با هزینه ای مناسب، می توانید به تبلیغ کسب و کار خود بپردازید.
  • نحوه ارسال کالا، قیمت محصول یا خدمات، مشخصات فنی و تکنیکی محصولات و … را با توجه به بازار رقابتی امروز، مشتری در یک نگاه متوجه می شود.
  • برای جذابیت بیشتر آگهی می توانید متن محصول یا مقاله خود را به سایت های تولید محتوای تخصصی بسپارید تا بتوانید مشتری را بیشتر برای خرید محصول یا استفاده از خدمات شما جذب شوند.
  • به جای بازار محدود سنتی و سایت کوچک خود، با این کار سئو مناسبی برای سایت داشته و می تونید از بازدید کننده های این سایت ها با هزینه ای مناسب ترافیک بازدیدی سایت خود را همزمان با فعالیت در شبکه های اجتماعی افزایش دهید.
  • به جای خرید رپورتاژ آگهی در ابتدای کار برای سایت تازه تاسیس خود، می تونید در این سایت ها آگهی سایت خود را با درج لینک در بازه زمانی 6 ماه تا یک سال قرار داده و تبلیغ کنید، تا هم از نظر هزینه برای شما به صرفه باشد و هم این که در اول راه بیشتر کسب و کارهای نمی دانند که رپورتاژ خوب و آگهی رپورتاژ در چه سایت هایی مناسب است.
  • از قدیم گفتند که هر چقدر پول بدی آش می خوریف پس برای این که درج لینک سایت را در این نوع سایت ها داشته باشید، باید هزینه صرف کنید و اکثرا رایگان به شما اجازه این کار را نمی دهند و لینکی که در متن آگهی بدون لینک درج شود اهمیت زیادی برای موتورهای جستجویی مثل گوگل ندارد.

 

استراتژی ویدئویی

استراتژی های بازاریابی محتوا این روزها تقریباً شامل آگاهی از نام تجاری و فیلم است. به منظور ردیابی و مدیریت ایجاد و توزیع محتوای ویدئویی ، این الگوی برنامه ریزی محتوا را طوری تنظیم کنید که شامل مراحل مانند داستان نویسی ، تولید ، ویرایش و موارد دیگر باشد.

برنامه های خود را بر اساس تاریخ یا شاید بر اساس کانال ها تنظیم کنید - YouTube ، Vimeo ، Instagram (پست ها ، قرقره ها و داستانها) ، TikTok ، Facebook و LinkedIn اغلب کانالهای محبوبی هستند که بازاریابان از طریق آنها محتوای ویدیویی را توزیع می کنند.

 

استراتژی صوتی

این روزها ، استراتژی محتوای شما بدون محتوای صوتی یا استراتژی پادکست کامل نیست. قالب برنامه ریزی پادکست ما به شما امکان می دهد ایجاد ، تولید و توزیع محتوای صوتی را در یک جا ردیابی کنید.

 

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی

استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی برنامه کسب و کار شما برای استفاده از کانال های خاص رسانه های اجتماعی برای برآوردن نیازهای شما است.

اگر تصمیم بگیرید که تلاش های رسانه ای اجتماعی پولی و ارگانیک را زیر یک سقف برنامه ریزی کنید ، گاهی اوقات استراتژی رسانه های اجتماعی شما می تواند با استراتژی بازاریابی دیجیتال شما همپوشانی داشته باشد.

تقریباً مانند تقویم محتوا ، بازاریابان اغلب به تقویم رسانه های اجتماعی اعتماد می کنند تا عملیات خود را ادامه دهند و موفقیت کمپین های مختلف را ردیابی کنند.

 

استراتژی بازاریابی محصول

استراتژی بازاریابی محصول پل ارتباطی بین تیم محصول شما و تیم بازاریابی شما است و شامل مدیریت یک برنامه بازار برای محصولات یا ویژگی های جدید در نقشه راه محصول شما است.

نقشه راه های محصول اغلب برای کمک به عملکردهای تجاری مانند بازاریابی و برنامه فروش برای راه اندازی ویژگی های جدید و ایجاد دارایی های حمایتی مانند عرشه فروش ، یک صفحه ، نقاط صحبت برای مدیران حساب و نمایندگان فروش و موارد دیگر استفاده می شود.

 

استراتژی بازاریابی ایمیلی

یک استراتژی بازاریابی ایمیلی شامل همه مواردی است که از طریق ایمیل از کسب و کار شما به مشتریان یا مشتریان احتمالی شما ارسال می شود - از جمله پیام های بازاریابی ، به روزرسانی محصول ، اطلاع رسانی فروش و موارد دیگر.

بازاریابی ایمیلی اغلب به این معنا تقسیم می شود که مالکیت شامل چندین تیم مختلف در بازاریابی می شود. پیگیری یک تقویم اصلی بازاریابی ایمیلی بسیار مهم است ، بنابراین از تجربه کلی مشتری چشم پوشی نمی کنید ، یا بدتر از آن ، در نهایت اسپم به مشتریان خود می زنید.

قالب بازاریابی ایمیلی monday.com به تیم ها اجازه می دهد تا ارتباطات ایمیل را بر اساس دسته بندی ، تاریخ ارسال ، مخاطبان ، وضعیت و موارد دیگر سازماندهی کنند.

 

استراتژی سئو

آخرین ، اما مطمئناً مهم نیست ، یک استراتژی SEO یکی از مهمترین محرک های ترافیک برای هر وب سایت یا مشاغل است.

این شامل ایجاد محتوایی است که برای کلمات کلیدی خاص از طریق موتورهای جستجوی ارگانیک رتبه بندی می شود و به عنوان بازاریابی محتوایی شناخته می شود، به طوری که مصرف کنندگان مربوطه وب سایت و محصولات شما را پیدا می کنند.

اساس هر استراتژی SEO تحقیق در مورد کلمات کلیدی است - که عبارت است از شناسایی جستجوهای جستجوی مرتبط در موتورهای جستجو مانند Google و Bing - و توسعه برنامه ای برای یک صفحه وب یا مجموعه ای از صفحات وب برای رتبه بندی آن کلمات کلیدی.

الگوی تحقیق کلمات کلیدی monday.com به بازاریابان اجازه می دهد تا داده ها را در کلمات کلیدی و خوشه های مختلف طولانی جمع آوری و تجزیه و تحلیل کرده و سپس آن برنامه های محتوا را در تقویم محتوا بسازند.

تحقیقات کلمات کلیدی شما شامل مستندسازی و تجزیه و تحلیل مواردی مانند دشواری ، حجم جستجو ، هزینه متوسط برای هر کلیک (CPC) در صورت استفاده از تبلیغات پولی و صفحات فرود است که قصد دارید از آنها در حمایت از تلاش خود استفاده کنید.

 

رپورتاژ آگهی

کسب‌وکارها با اهداف مختلفی اقدام به انتشار محتوا در سایر رسانه‌ها تحت عنوان رپورتاژ آگهی می‌کنند. افزایش آگاهی از برند، بهبود سئوی سایت، اجرای کمپینهای روابط عمومی و افزایش فروش، مهمترین ارمغان رپورتاژ آگهی برای شماست.

 

منابع

https://mehrtakh.medium.com/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A2%DA%AF%D9%87%DB%8C-aae45249104c

https://monday.com/blog/marketing/marketing-strategies/?marketing_source=adwordssearch&marketing_campaign=us-s-dsa_marketing-e-desk-monday&aw_keyword=&aw_match_type=b&cluster=&subcluster=&gclid=CjwKCAjw7rWKBhAtEiwAJ3CWLMuZXnIPLyq2UwidIgRmQexkYb8SHguTStnqIMiZWriUcX2Tddeu4hoC28AQAvD_BwE

https://www.cyberclick.net/numericalblogen/10-characteristics-of-effective-advertising